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Damien Charrieras
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Electronic Cities
Damien Charrieras, Sebastien Darchen, John Willsteed
- Palgrave Macmillan
- 19 Avril 2021
- 9789813347410
This book examines Electronic Dance Music (EDM) scenes in 18 cities across Africa, the Middle East, Europe, Asia, North America and Australia. It focuses on the historical development of these scenes, with an emphasis on the post-2000 context, including the COVID-19 pandemic and its far-reaching effects. Expert contributors highlight the influence of geographical contexts, as well as cultural and political histories, in the development of mainstream EDM scenes and underground Electronic Dance Music Cultures. This expansive work offers additional insights on cultural and creative policies, planning interventions and regulations associated with nightlife management, and provides a detailed analysis of current challenges inherent to the governance of EDM scenes in contemporary cities.
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ETC no 98, février-Juin 2013
Anne-Marie Bouchard, Sebastien Hudon, Jean-Pierre Guay, Elena Lopez Martin, Maryse Ouellet, Damien Charrieras, Amelie Ad
- Revue d'art contemporain ETC
- ETC
- 5 Décembre 2013
- 9782924114025
«INFORMER» À l'heure des réseaux sociaux et du Web 2.0, où en sont les relations entre l'art actuel et les médias? La réflexion sur les paradoxes des relations entre les principaux acteurs de la communauté (critiques, artistes et institutions), palpable dans coulisses de l'art actuel, remet à l'ordre du jour la nécessité de se demander si les codes relationnels et médiatiques du monde de l'art agissent positivement ou négativement sur le développement des pratiques et sur la réception publique des oeuvres. Ainsi, l'article de Sébastien Hudon examine la rhétorique journalistique autour de la polémique de la fontaine de Tourny à Québec, Jean-Pierre Guay traite de la singulière réussite de l'émission de radio l'Aérospatial et Elena Lopez Martin analyse l'évolution du Net.art. Section « Néomédias » : retour sur l'exposition Ryoji Ikeda à la Fondation DHC/ART et le travail photographique intimement lié à la création numérique de Thibault Brunet.
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Fractured Scenes is the first extensive academic account of music and sound art practices that fall outside of the scope of `mainstream music' in Hong Kong. It combines academic essays with original interviews conducted with prominent Hong Kong underground/independent musicians and sound artists as well as first hand-accounts by key local scene actors in order to survey genres such as experimental/noise music, deconstructed electronic music, indie-pop, punk, garage rock, sound art and DIY `computer' music (among others). It examines these Hong Kong underground music practices in relief with specific case studies in Mainland China and Japan to begin re-defining the notion of a `musical underground' in the context of contemporary Hong Kong.